Opleiding

1 januari 2006 ging er een nieuwe 2-jarige opleiding Ecologisch Hovenier - onder de noemer Elyseum - van start. Deze unieke opleiding op locatie is tot stand gekomen in samenwerking met TerraNext en vindt voornamelijk (maar niet uitsluitend) in de drie noordelijke provincies, op wisselende, maar steeds bij het te behandelen thema passende, inspirerende locaties plaats. Editie nr. 6 startte in februari 2016 en loopt tot eind 2017.

Aanmelden voor de 7e editie (start begin 2018) kun je je bij Heilien Tonckens (heilien@hetnet.nl) of Marianne van Lier/Willy Leufgen, info@stichtingoase.nl

Fotoalbum

Vaste, onvolprezen docenten van deze opleiding:

Heilien Tonckens, Appelscha en Marcel Rekers, Assen

Meer informatie over de opleiding:

Nieuw!

Voorjaar 2017 is een vergelijkbare 2-jarige opleiding in Vlaanderen van start gegaan

"Van tuin tot landschap - een ecologische visie"

Zie voor meer informatie: http://www.inverde.be/cursus/2503

• Reünie cursisten Ecohovenier

Vrijdag en zaterdag, 15 + 16 september 2017, vond op Texel de eerste reünie van oud-cursisten van de opleiding eco-hovenier plaats. Ca. 40 mensen - deelnemers van tot nu toe 5 afgeronde edities, de vaste docenten Heilien Tonckens en Marcel Rekers, de organisatoren /initiatiefnemers van de cursus, Marianne van Lier en Willy Leufgen - genoten op de beide dagen fietsend en wandelend in 4 overzichtelijke groepen van de unieke natuur- en cultuurdiversiteit van het waddeneiland. Op vrijdag fietsten en wandelden ook twee vertegenwoordigers van de opleidingspartner TerraNext mee over het eiland. En natuurlijk hadden we, tegen elke voorspelling in, behoorlijk geluk met het weer!

Lees hier meer over het programma incl. fotoalbums en video's.