20 januari tot eind februari
Expositie 'Geluid van de stilte'

Van 20 januari tot eind februari is de tentoonstelling over Stiltegebieden in het Groene Hart te zien in Bezoekerscentrum ‘De Veenweiden’ in het natuur- en recreatiegebied ‘Park Zegersloot’ in Alphen aan den Rijn. Een bezoek van de expositie is goed te combineren met wandelen/fietsen in het achtergelegen natuurgebied Zegersloot of een rondje om de Zegerplas van 4 km of genieten aan het water met een hapje en een drankje. Bezoekerscentrum De Veenweiden, Burgemeester Bruins Slotsingel 15, 2403 NC Alphen aan den Rijn op wo/za/zo 13.30-16.30 uur.

Donderdag 8 februari a.s., 13.00 -17.30 uur
Inspiratiemiddag Samen gaan we groener

Door klimaatsverandering staat de biodiversiteit en waterhuishouding erg onder druk. Onderwerpen die hoog op de gemeentelijke agenda en Operatie Steenbreek staan. Naast het openbaar groen zetten we het komende jaar in op het vergroenen van particuliere tuinen in stad en dorpen.

Wij streven naar een natuur inclusief en klimaatbestendige stad en dorpen. Daar hebben we alle bewoners en organisaties voor nodig. Doet u mee? Kom dan naar de Inspiratiemiddag Samen gaan we groener. Laat je inspireren door deskundige sprekers en boeiende workshops over de mogelijkheden voor een groene en gezonde leefomgeving. Het programma volgt half januari. Meld je nu alvast aan: Klik hier.

ZATERDAG 14 EN ZONDAG 15 APRIL 2018
HET evenement voor tuinbezitters

Op zaterdag 14 en zondag 15 april 2018 vindt in de Haarlemmer Kweektuin het grote jaarlijkse Voorjaarsevenement plaats. Men vindt daar een bijzonder sortiment planten, heesters, zaden, tuinmaterialen en onderhoudsproducten, voor de sier-, moes-, balkon- en daktuin. Het duurzaam tuinieren staat centraal. Lees hier meer

Vrijdag 8 en zaterdag 9 juni 2018
Open Tuinen Neerijnen

Locaties die u kunt bezoeken:

• De tuin van Juke Hudig, Achterstraat 7, 4182 CD Neerijnen, tel: 0418-652098, info@jukehudig.nl, www.jukehudig.nl;
  • De tuin van Alieke Hartog, van Pallandtweg 16, Neerijnen, www.aliekehartog.nl;
  • De Kasteeltuin, van Pallandtweg Neerijnen.

Koffie en thee: alleen in Het Stroomhuis, van Pallandtweg 1, Neerijnen.
Openingstijden: vrijdag en zaterdag van 10.00 - 17.00 uur
Entree: gratis