10 juni, 21 en 28 juni en 5 juli, 13.00 - 17.00 uur
Zin in een inspirerende Tuinfotografie-cursus?

Creatieve tuinfotografie voor beginners en gevorderden: Donderdag, 21 en 28 juni en 5 juli.

Kunstzinnige tuinfotografie voor gevorderden: Zondag 10 juni 13.00 - 17.00 uur.

Kosten 140,-- euro p.p. incl. fotowaaier met uitleg en opdrachten; afdrukken die tijdens de cursus worden gemaakt; entree tuin, koffie/thee/kruidkoek.

Meer informatie en inschrijven: Anja Zwanenburg, tel. 06-22601432, www.az-fotografie.nl, info@az-fotografie.nl

9, 10, 16, 17, 23 en 24 juni, 11.00 -17.00 uur
Tuin Kunst Hogeland

Een dagje Hogeland in vier eigenzinnige Tuinen met beeldende kunst en versnaperingen: De Kleine Plantage in Eenrum,  Parktuin Oosterhouw in Leens, Bij de Kunstenaars in Ulrum, Anne Wine in Kloosterburen. Meer informatie: www.tuinkunsthogeland.nl

Zaterdag 23 juni 12.30 - 17.00 uur
Heemtuin Malden: 40 jaar landschapsbeheer en natuureducatie

Wat 40 jaar geleden nog een braakliggend stuk land was, is door de inzet van honderden vrijwilligers een prachtig stukje natuur geworden met verschillende biotopen en veel soorten van de rode lijst! De vereniging Vrienden van de Heemtuin Malden viert dit zaterdagnamiddag 23 juni met een grote open dag: er zijn kramen waar natuurorganisaties en werkgroepen enthousiast over hun activiteiten vertellen en van alles aanbieden. Maar ook excursies door de Heemtuin, demonstraties bij de bijenstand en van de schaapsherder met kudde. Daar kunt U natuur beleven, zien, proeven, fotograferen en genieten. Bijpraten bij gratis drinken en lekkers. Voor kinderen zijn er speciale leuke activiteiten.

Meer informatie: www.heemtuinmalden.nl. Heemtuin Malden, Bosweg 8a.