16 mei t/m 27 oktober, di. t/m zondag, 10.00 - 16.00 uur
Tentoonstelling Beter met planten

Van 16 mei t/m 27 oktober besteedt de Hortus botanicus Leiden aandacht aan planten en gezondheid met de tentoonstelling ‘Beter met Planten’. Van aspirine tot opium: veel van onze geneesmiddelen komen oorspronkelijk uit planten, sommige worden zelfs nu nog uitsluitend uit planten gewonnen. Onderzoek naar geneeskrachtige planten doen we in samenwerking met het Instituut Biologie en met de China Academy of Chinese Medical Sciences in Peking.

Ook interessant met kinderen: Bij de kassa is een gratis gidsje verkrijgbaar waarin kinderen kunnen lezen over planten en hun functies en waar deze staan in de Hortus. Het boekje laat kinderen ontdekken welke planten gezond voor ze zijn en welke eetbaar of juist supergiftig zijn. Lees hier meer over de tentoonstelling.

1 juni t/m 1 september 2019
herman de vries - voor jullie voeten

Internationaal gevierd kunstenaar herman de vries (om hiërarchieën te vermijden gebruikt hij nooit hoofdletters), die Nederland in 2015 in Venetië vertegenwoordigde op de Biënnale, werd in 1931 in Alkmaar geboren en werkt sinds de jaren vijftig aan een volstrekt eigen, poëtisch oeuvre waarin de natuur een centrale rol speelt.

Lees hier meer over de tentoonstelling, openingstijden museum e.d. in Alkmaar.

July - august - september 2019
Wildpainting Courses 2019

Get a taste of the Wildpainting courses for 2019!

With great pleasure I hereby present the art courses that are now scheduled for this year. We will again be at some amazing locations to make art: at Bize-Minervois in France and on three different islands: Skye in Scotland, and the Swedish islands Öland and Sydkoster. The art course on Skye will be co-taught with environmental artist Caroline Dear who will guide you in artmaking with local materials. I look forward to seeing you at any one of these upcoming courses. Warm welcome! Jan van Boeckel Look here for more information.

28 en 29 september, 11.00 - 17.00 uur
Sterke Bollen Dagen, De Warande

In de herfst op 28 en 29 september organiseren wij op De Warande in Laag-Keppel onze Sterke Bollen dagen met verkoop van ons bekende assortiment stinzen- en verwilderingsbollen. Wilt u meer weten over de toepassing van dit soort bloembollen kom dan langs! Om 14 uur is er een lezing én er wordt natuurlijk doorlopend advies gegeven over de toepassing van deze bloembollen. De tuin is geopend van 11 tot 17 uur.