Zaterdag 1 september v.a. 11.00 uur
Er gaat niets boven Muntendam!

Hier start in het kader van 25 jaar Stichting Oase onze feestmaand september 2018:

Starten in Muntendam is uiteraard geen toevallige keuze: Hier liggen de wortels van onze liefde voor natuurrijke tuinen en parken, en evenzeer de belangstelling voor educatie en ander werk in het kader van deze unieke plek. Want dat is Muntendam: > 10 ha heem- en natuurtuin sferen en speelnatuur, omzoomd door tientallen ha bijpassende natuurontwikkeling van Staatsbosbeheer. Maak ook kennis met de mensen die er werken, ontmoet andere Oaselezers,  geniet vanaf 11 uur van koffie of thee met iets lekkers. Dan volgt er een eerste rondleiding door het gebouw en de tuinen rondom, een lunchpauze en afrondend een wandeling door het ruime natuurontwikkelingsgebied. Maar meld jezelf s.v.p. aan i.v.m. eten/drinken en de rondleidingen: info@stichtingoase.nl. Kosten:€ 17,50. Lees hier meer en meld je aan!

Adres: Heemtuin Muntendam, Nieuweweg 127, 0598-632770

Woensdag 5 september, 11.00 - 17.00 uur
Ook zo benieuwd naar de European Green Capital???

Eveneens in het kader van 25 jaar Stichting Oase:

Fietstocht langs speelnatuur, de Waal, buurtparken, heemtuinen. Ook in ‘t Rijk van Nijmegen liggen velerlei ‘roots’ van Oase. In oeroude bossen op  ijstijdheuvels, in de Ooijpolder, langs de Waal en op de heide, overal zijn speelse kiemen ontsproten en tot volle bloei gekomen. Deze dag wordt voorbereid met Pjotr Timmerman, Oase- en Springzaad-bestuurder + Nijmegenaar. We beginnen bij Struin, de enige échte buitenschoolse opvang, waar kinderen dan ook altijd buiten zijn! We fietsen rondom de Waalbochtverlegging met zijn prachtige architectuur langs en over de altijd imposante stroom. Lunchen doen we op Het Veldje, buurtplek voor jeugdigen van 0-100. We bezoeken de Natuurtuin van het Goffertpark en de Heemtuin Malden. In totaal trappen we zo’n 20 kilometers weg, waarbij de route hellingen zoveel mogelijk vermijdt, maar tóch een flink aantal ‘hoogtepunten’ kent. Welkom in de oudste stad van Nederland, die zich in 2018 ook nog eens de ‘Green Capital’ van Europa mag noemen! Kosten: 17,50 euro

Wel hier aanmelden!

Zondag 9 september, v.a. 11.00 uur
Stadsnatuur ver boven het maaiveld

De derde dag in het kader van 25 jaar Stichting Oase:

Fietsexcursie langs oude en nieuwe natuur, in en rond de stad. Nelle Driessen, Springzaad-consulent in Zuid-Limburg en CNME-medewerker Maastricht, heeft een mooie fietsroute uitgezet langs nieuwe, spectaculaire natuur in en net buiten de stad. We bezoeken bijvoorbeeld de sinds kort pas weer toegankelijke ENCI-groeve, met de befaamde oehoes, De Hoge Fronten met de uiterst zeldzame muurhagedissen, ‘beherende’ mergelschapen en een keur aan bijzondere (muur)planten als voorname trekpleisters. En dat alles in een ruige, avontuurlijke omgeving. Daarna bezoeken we stadsnatuur in ontwikkeling, het stadsnatuurcentrum Tapijn en met een bezoek aan de tuin Klein Grachtje, een prachtig ommuurde buurttuin, waar naast buurtbewoners ook een basisschool en BSO gebruik van maken, ronden we de fietstocht af. Kosten: € 17,50.

Wel graag aanmelden!  Meer informatie

Zaterdag 15 september, v.a. 11.00 uur
Een prachttuin in De Liereman, Oud-Turnhout, B.

De 4e dag in het kader van 25 jaar Stichting Oase:

Bezoek aan de prachtige natuurtuin van kunstenaar, auteur, natuurtuinier en vogelkenner Achilles Cools en zijn vrouw Brénine gelegen midden in het fraaie Kempense natuurgebied De Liereman. Uiteraard bezoeken we ook dit zeer gevarieerde landschap van kurkdroge landduinen tot kletsnatte veenmoerassen. Tijdens de excursies en in het bezoekerscentrum is er tevens een uitgelezen kans voor alle Oaselezers, Springzaadvrienden etc. om elkaar over de grenzen heen te ontmoeten! Kosten: € 17,50

Meer informatie   Hier s.v.p. aanmelden!

Zaterdag 22 september, 11.00 - 17.00 uur
Ontmoet OASE in beweging!

Utrecht: de 5e dag in het kader van 25 jaar Stichting Oase! Ontmoeting, markt, workshops, presentaties van het hele Oase Netwerk, van 11.00 - 17.00 uur in 'De Kas', Gageldijk 182, Utrecht. Dit hoogtepunt en de afronding van deze feestmaand vindt plaats in de kassen van een voormalig tuincentrum, sinds enkele jaren werkplaats van Hanneke van Vuure en Martin Lewin aan de Gageldijk 182 in Utrecht.

Geniet van de prettige en levendige marktsfeer met kraampjes (zowel binnen als buiten) in een tijdelijke, creatieve sfeer. Ruimtes die de mogelijkheid bieden om te laten zien waar de organisaties en bedrijven die zich met de natuurrijke leefomgeving bezighouden voor staan. Verkoop van tweedehands boeken, gereedschap, vazen, planten... In een feestelijke, groene sfeer met levende muziek zal er ook ruimte zijn voor discussies, gezellige gesprekken, presentaties en kleinschalige workshops. Eten en drinken hoort er natuurlijk ook bij. Tegen 15 uur zal in feestelijke sfeer de 1e Rob Leopold & Hein Koningen Prijs uitgereikt worden. Wat ons betreft blijft het tot het laatste moment spannend, wie deze wisselprijs voor het allereerst zal ontvangen. Toegang gratis, een donatie voor de jarige mag wel, maar hoeft niet!

Hier s.v.p. aanmelden!   Meer informatie?!?