Wilde planten kwekerij De Heliant

www.deheliant.nl

Nils en Kim van Ligten, De Heliant, Midden 47,
8351 HL Wapserveen, 06-302 364 55

April, mei, september en oktober:
vrijdag en zaterdag 9.00-16.00 uur
Als u de kwekerij op andere dan bovengenoemde tijdstippen wilt bezoeken is dit na telefonisch overleg altijd mogelijk.

U vindt de kwekerij  bij ons huis, Midden 47, in Wapserveen

Wilde plantenkwekerij De Heliant

Blij en trots kunnen we jullie meedelen dat wij, Nils en Kim van Ligten, wilde-plantenkwekerij De Heliant hebben overgenomen van Heilien Tonckens. De kwekerij is al bijna 30 jaar een begrip in Nederland. Toen Heilien besloot te stoppen, vonden we dat erg jammer. We zagen het grote belang van een dergelijke kwekerij. Nils werkte een aantal jaren bij de Heliant en later werd ons ecologisch hoveniersbedrijf Klavertje Vier vaste klant. Dat speelde mee bij onze beslissing de Heliant voort te zetten. Zo blijven alle bijzondere en elders vaak lastig te verkrijgen planten beschikbaar voor iedereen. Ook de mogelijkheid om planten per post te ontvangen blijft bestaan. We hebben het grootste deel van onze bestaande kwekerij in Wapserveen ingeplant met de soorten van De Heliant. Sinds 2009 zijn we op die locatie bezig met de vermeerdering en verkoop van die soorten.