Tuin van Kapitein Rommel

Stationsweg 3
1901 DZ Castricum
www.tuinvankapiteinrommel.nl

maandag t/m vrijdag 9.30 - 16.30 uur. In het weekend gesloten.

Buurtnatuur(tuin)initiatieven worden dan wel voornamelijk in stadsvernieuwingswijken, milieuvriendelijke woonwijken en Centraal Wonen-projecten in grote steden gerealiseerd, maar er bestaan gelukkig ook daar weer uitzonderingen op: in het Noord-Hollandse Castricum werd er in het kader van 'sociale vernieuwing' door buurtbewoners en andere vrijwilligers een unieke verwaarloosde tuin (de vorige eigenaar, kapitein Rommel overleed al in 1958) in 1993/'94 opgeknapt en heringericht tot een sfeervolle educatie- en ontmoetingsplek voor iedereen: de milieu-natuurtuin 'Tuin van Kapitein Rommel' met een grote vijver, plasberm, moeras en waterval, diverse schrale graslanden, rietland, stinzenbos en inheems bosje met takkenhopen, bloemrijke ruigte, kruidentuin, kas, bloemenborders etc. Een sfeervolle ontmoetingsruimte completeerde in 1995 het geheel. De tuin is te bereiken via de brug over de stationsvijver, schuin tegenover het station. Info: tel. 0251-672356.