7 mei 2014

Oase-weekend in Arnhem

Van 13-15 juni zijn alle mensen die enthousiast zijn voor natuurrijke tuinen en parken van harte welkom in Arnhem en omgeving. Stichting Oase organiseert van vrijdag tot en met zondag een driedaags programma met rondleidingen per fiets of wandelend langs Arnhemse Oase's. Het is ook mogelijk de tuinen en parken op eigen gelegenheid te bezoeken.

Zie voor nadere informatie, adressen en openingstijden deze pdf

Vrijdag 13 juni

Middag, 14 - 16.30 uur:

1. Wandelexcursie door Presikhaaf o.l.v. Rob Graat en Pjotr Timmerman. Startpunt: Station Presikhaaf

2. Fietsexcursie door Velp (1), o.l.v. Machteld Klees. Via een particuliere tuin en langs ‘De Paardewei’, een aantrekkelijk stukje speelnatuur, klimmen we naar de verrassende natuurontwikkeling in het voormalige zwembad Beekhuizen.

Zaterdag 14 juni

Ochtend, 10 - 12.30 uur:

3. Wandelexcursie door Presikhaaf o.l.v. Rob Graat en Pjotr Timmerman. Startpunt: Station Presikhaaf

4. Wandelexcursie door St. Marten en Klarendal o.l.v. Kim Lagerweij. Startpunt: De Groene Vos, Arnhem

Middag, 14 – 16.30 uur:

5. Wandelexcursie door Het Spijkerkwartier o.l.v. Krijno Horlings en Marianne van Lier. Startpunt: Station Velperpoort

6. Fietsexcursie door Velp (2), o.l.v. Machteld Klees. Hoofddoel is de tuin van Hogeschool Larenstein waar voor het onderwijs een soortenrijke heemtuin is aangelegd. Mogelijk wordt nog een andere natuurtuin bezocht.

Zondag 15 juni

Ochtend, 10 - 12.30 uur:

7. Wandel/fietsexcursie door Arnhem Zuid o.l.v. Mirjam Koedoot. Startpunt: De Steenen Kamer

8. Wandelexcursie door de Geitenkamp o.l.v. Ilse Vonder

Startpunt: Hoek Rosendaalseweg / van Maerlantstraat, Arnhem

Middag, 14 - 16.30 uur:

9. Fietsexcursie door Oosterbeek, o.l.v. Marja Wennemers

Startpunt: Rijnhotel of oude kerkje in Oosterbeek (14.30 uur)

10. Fietsexcursie door Arnhem Zuid (2) o.l.v. Willy Leufgen en Marianne van Lier. Startpunt: De Korenmaat, NMC Stadsboerderij

Prijs voor deelname aan excursies:

1 excursie: 7,50 euro

2 excursies 12,50 euro

3 excursies 17,50 euro

4 excursies 22,50 euro

5 excursies 25 euro.

Aanmeldingsformulier

Pas betalen na onze bevestigingsmail. Oase-lezers, Springzaadleden en Wilde Weelde-leden 10% korting. Na aanmelding ontvangt u tijdig nadere informatie, o.a. over verblijfsmogelijkheden in Arnhem en directe omgeving e.d.