8 oktober 2013

Domies Toen zoekt tuinbeheerder

Domies Toen in Pieterburen zoekt per 1 maart 2014 een tuinbeheerder. Domies Toen is een botanische tuin die vanwege haar grote verscheidenheid aan biotopen en planten elk jaar wordt bezocht door ongeveer 7000 bezoekers. Onderdeel van de tuin is de Theeschenkerij, die dient als vertrekpunt voor veel activiteiten in Domies Toen. De Tuin is aangesloten bij de Nederlandse Vereniging van Botanische Tuinen.

Een belangrijke functie van de tuin is informatie geven over biodiversiteit, inheemse planten, de plaats en de geschiedenis van de tuin in haar omgeving op het Hoogeland en nabij de Waddenzee. Dit doen we door het geven van rondleidingen, workshops, culturele- en kinderactiviteiten en via de (sociale) media.

Domies Toen draait voor een groot deel op vrijwilligers, zowel voor de Theeschenkerij, als voor de tuin. De tuinvrijwilligers worden door de tuinbeheerder aangestuurd.

Met ingang van 1 maart 2014 heeft Domies Toen plaats voor een beheerder. Wij zoeken iemand met:
- Ruime kennis op het gebied van (wilde) planten.
- Ervaring in het beheer en onderhoud van een tuin met diverse biotopen.
- Goede communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
- Goede sociale vaardigheden voor het aansturen van de tuinvrijwilligers.
- Goede it-vaardigheden.

Wij bieden:
- Een prachtige werkplek waar ruimte is voor veel eigen inbreng.
- Een functie voor 16 uur per week.
- Betaling volgens de CAO voor hoveniers.

Uw sollicitatie kunt u tot 1 december 2013 sturen naar Stichting Domies Toen, t.a.v. de voorzitter, Sietse Hielema via: info@domiestoen.nl. Telefoon: 0653386730