De Warande

6998 AN Laag Keppel
www.dewarande.nl

Trudi Woerdeman

zie fotoalbum (boven) en website rubriek Activiteiten!

Laag Keppel ligt in de Gelderse Achterhoek tussen Doesburg en Doetinchem.

Entree: € 3,50 pp incl. koffie of thee. Kinderen gratis.
- 0,50 euro van de entree komt tengoede aan goede doelen.
- Honden aan de lijn.
- De tuin is rolstoel vriendelijk.

De Warande is een fraaie 'groene bibliotheek' op het landgoed Keppel in de Gelderse Achterhoek, waar allerlei tuinculturele en natuurfilosofische activiteiten in een zeer bijzondere bos- en watertuin worden georganiseerd. De eigenares is tuin- en landschapsarchitect en (tuin)kunsthistorica. De tuin (0,5 ha) kent vroeg in het voorjaar een fraaie stinzenflora en later in het jaar trekt vooral de natuurlijke zwemvijver de aandacht.

Op het terrein bevindt zich ook een verfijnde kleine kwekerij met stinzen-, andere bosplanten e.d. Hoveniers en kwekers: Jan-Willem Woerdeman en Gyoungsu Lee.

Kwekerij de Warande

In onze bostuin zult u tal van planten zien groeien en bloeien en op de kwekerij bieden wij deze planten aan. Zo kunt u de planten mee naar huis nemen om thuis aan de slag te gaan! Uiteraard vertrekt u niet zonder advies van ons; vraag ons naar bodemverbetering en de juiste standplaatsen voor de bos- en stinzenplanten en de aangeschafte planten hebben een grote kans van slagen.

Onze kwekerij sluit aan op de bostuin, dat wil zeggen dat wij die planten aanbieden die het bij ons in de bostuin ook goed doen. Het assortiment verandert gedurende de lente.